چگونه گوشی تان را ضدضربه کنید!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




۱-یکی از مهم‌ترین مواردی که همیشه باید درنگهداری ازتلفن همراه توجه ویژه‌ای به آن داشت، نحوه شارژ باتری گوشی است.با مراقبت از موبايل وباطری آن،عمر مفيد گوشی افزايش خواهد يافت.امروزه و درهنگام خرید یک گوشی تلفن همراه،باتری آن گوشی تا حدودی از قبل شارژ شده است که این مقدار شارژ بیشتر به منظور راه‌اندازی اولیه و تست‌های ابتدایی در هنگام خرید است.

تاهمین چندسال پیش،توصیه‌های زیادی برای شارژهای اولیه باتری گوشی ازسوی فروشند گان ارایه می‌شد.به عنوان مثال گفته می‌شد که همیشه برای دو تا سه بار باتری گوشی را تا 6 ساعت برای شارژ به برق بزنید و بگذارید که پیش از شارژ مجدد حتما باتری خالی از شارژ شود.


این توصیه‌ها اما امروزه دیگر کارآیی ندارد.عوض شدن نسل باتری‌های همراه باعث شده تا دیگر نیازی به 6 ساعت شارژ مداوم گوشی وجود نداشته باشد.امروزه تمام گوشی‌های تلفن همراه به مدت زمان کمتری برای شارژ باتری نیاز دارند.در بسیاری از مدل‌ها با صدای یک هشدار،اتمام شارژ گوشی اعلام می‌شود.با این حال توجه داشته باشید که شارژ كردن ادامه‌دار و طولانی، عمر باطري را كم می كند.

باطری شارژ شده كامل را از شارژرجدا و شارژر راهم درهنگام استفاده نكردن از برق بكشيد. برای جلوگيری از شارژ اضافی،گوشی را برای تمام مدت شب به شارژر وصل نكنيد؛چرا که باتری گوشی شما یک ظرفیت معینی داشته و بیشتر ازآن شارژ نمی‌شود.برخی از تولید‌ کنندگان هم سعی کرده‌اند با به‌کارگیری فناوری‌های سبز پس از شارژ کامل باتری،به شکل خودکار جلوی مصرف جریان برق را بگیرند.در نتیجه نهایت زمانی که هم‌اکنون برای شارژ کامل یک گوشی صرف می‌شود شاید کمتر از یک ساعت باشد.

۲-هميشه سعی كنيد باطری موبايل را در درجه حرارت بين 15 تا 30درجه سانتيگراد(59 تا 77درجه فارنهايت) نگهداری كنيد.حرارت بيش از اندازه قابليت‌ها و عمر باطری را كاهش میدهد.گوشی موبايل با باطری خيلی سرد يا داغ ممكن است كار نكند.هرگز گوشی خود را در مكانهايی با درجه حرارت بالا نگهداری نکنید.هنگامی که در خودرو شخصی هستید،مواظب باشید که گوشی را نزدیک دریچه خروجی بخاری قرار ندهید.

درجه حرارت بالا ممكن است عمر مفيد گوشی شما را كاهش داده و به باطری آن آسيب وارد كند. همانند مکان‌های گرم،مكان‌های بسيار سرد هم برای موبايل مناسب نيستند؛چرا که وقتی گوشی از هوای سرد به درجه حرارت معمولی بر‌میگردد،رطوبت در داخل گوشی ايجاد شده و به مدارهای الكترونيک آسيب میرساند.باطری شما ممكن است صدها بار شارژ و خالی شود،ولی در نهايت عمر مفيد آن تمام میشود.عمر مفيد باطری در شرایط معمول و با توجه به میزان مصرف بین دو تا سه سال می باشد.

وقتی شارژ باطری در هنگام صحبت يا حالت روشن بدون صحبت خيلی زود تمام میشود،زمان تعويض باطری فرا رسيده است.سعی کنید همیشه و درهنگام تعویض از باتری اورجینال استفاده کنید.باطری های كاركرده را داخل زباله خانگی قرار ندهيد چون در بعضی كشورها باطری ها جهت بازيافت درمحله‌ای جداگانه نگهداری میشوند.بهتر است درهنگام خریدباتری جدید،باتری قبلی را به فروشنده تحویل دهید؛چرا که آنها بیشتر از شما با افرادی که به دنبال زباله‌های الکترونیکی هستند سر و کار دارند.


۳-اگر گوشی شما خيس شد،باطری را خارج كرده و قبل از خشک شدن كامل دستگاه،از قرار دادن باطری داخل گوشی خودداری کنید.قطعات گوشی شما يكپارچه است؛بنابر اين برای دسترسی به باطری،طبق دستورالعمل اقدام كنيد و مواظب باشيد باطری اتصال كوتاه نشود. اتصال كوتاه باطری با تماس ترمينال باطری با اشياء فلزی مانند سكه،گيره يا قلم به وجود میآيد.

هنگامی که به هر دلیلی گوشی شما خیس شد،هیچ وقت آن را توسط منبع حرارتی گرم مانند بخاری،شوفاژ یا سشوار خشک نکنید؛چرا که این وسایل به دلیل حرارت بالایی که ایجاد می‌کنند،ممکن است آسیب بیشتری به گوشی شما برساند؛چرا که بیشتر قطعات گوشی شما از مواد پلاستیکی تشکیل شده است که حرارت مستقیم میتواند باعث آب شدن و شل شدن سایر اتصالات شود.باد سشوار هم علاوه بر گرما ممکن است باعث شود که قطرات آب را بیشتر به داخل گوشی فرو ببرد.

همچنین برای خشک کردن گوشی هرگز از دستمال کاغذی استفاده نکنید.گوشی و همه قطعات آن را با پارچه یا حوله تمیز خشک کنید؛چرا که دستمال کاغذی به دلیل پرزهایی که ازخود به جامی‌گذارد ممکن است باعث جلوگیری از روند جریان الکتریسیته دربرخی از قطعات شود.گاهی نیز توصیه شده است که پس ازخشک کردن کامل گوشی،آن را در یک ظرف برنج بگذارید؛چرا که برنج خاصیت جذب‌کنندگی آب را داشته و به خشک شدن گوشی کمک می‌کند. وقتی همه این کارها را انجام دادید و گوشی شما خشک شد،اجزای گوشی را داخل آن قرار دهيد و امتحان کنید. اگر روشن شد حتما برای یکی دو روز اول،تمام نکات ایمنی را رعايت كنيد و از تمام اطلاعات موجود نسخه پشتیبان تهیه کنید.


۴-اگر میخواهيد گوشی خود يا لنز دوربين آن را تميز كنيد،از يک پارچه نرم،تميز و خشک استفاده كنيد.هرگز برای اين منظور از مواد شيميايی يا پاک كننده‌های قوی استفاده نکنید.اگر گوشی شما لمسی است،سعی کنید از برچسب‌های شیشه‌ای ضد‌خش برای صفحه نمایش آن استفاده کنید.این کار باعث میشود تا صفحه نمایش شما در هنگام تماس با اشیاء نوک تیز خش نیفتاده و آسیب جدی نبیند.تلفن خود را به مكان‌های پر از گرد و خاک و آلودگی نبرید؛چرا که این موارد میتواند به قطعات مختلف آن از جمله مدارهای الكترونيک آسيب برساند.گوشی خود را هميشه خشک نگه داريد.رطوبت،رسوب مايعات و در نهايت انواع مايعات و رطوبت دارای رسوبات معدنی بوده و باعث زنگ‌زدگی قطعات الكترونيكی میشود.

۵-از وارد آوردن ضربه،تكان‌های شديد و به زمين افتادن موبايلتان خودداری كنيد.تكان‌های شديد باعث شكسته شدن مدارهای داخلی گوشی میشود و زمين افتادن گوشی میتواند به باطری، قاب یا لنز دوربین آسيب جدی وارد كند.پیشنهاد میشود در صورت امکان از قاب‌های پشتیبان یا کیف‌های مقاوم برای گوشی خود استفاده کنید.هر چند که استفاده از این وسایل نمی‌تواند تضمینی صد در صد در مواقع بحرانی باشد،اما تا حد امکان میتواند جلوی تخریب‌های شدید را گرفته و از گوشی شما محافظت کند.

 باشگاه خبرنگاران




:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,
:: بازدید از این مطلب : 801
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : Bahram
ت : پنج شنبه 18 آبان 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com